Samsun - Raylı Ulaşım Sistemi II. Etap Gar - Havalimanı Projesi

Başlatan berusa55, 10 December 2011, 01:05:30

« önceki - sonraki »

berusa55

Artık Samsun'umuzda Raylı Sistem güzergahının doğu ve batı istikametinde havaalanı ve Taflan'a kadar uzatılması çalışmaları ciddi bir boyuta geldi. Bu konuda yeni bir başlık açmayı da gerekli gördüm.

Bu başlığımızda Samsun Raylı Ulaşım Sistemi II. Etap çalışmalarına dair haber ve diğer başka gelişmeleri paylaşabiliriz. Proje, inşaat aşamasına geçtiğinde de ayrı bir başlık açmayı lüzumsuz görüyorum. Projenin inşaat aşamasının da fotoğraf ve haberlerini de burada paylaşırız.

Şimdiden Samsun'umuza hayırlı olsun.



AlıntıMecliste raylı güzergahı tartışıldı

Raylı uzayacak, 2012'de minibüsler yolcu taşımayacak...


Tugay BAŞSAN/ Haberexen.com

Samsun Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Kenan Şara, Samsun Hafif Raylı sisteminin doğuda havaalanı ve batıda Taflan'a uzayarak 48 km'ye ulaşmasının planlandığını ve Engelli yasaları gereği 2012 yılında minibüslerin artık taşıma yapamayacağını ifade etti.

Samsun Hafif Raylı Sistemi'nin Taflan ve Havaalanı istikametine genişletilmesiyle ilgili proje 'ortak akıl' kapsamında Samsun Büyükşehir Belediye Meclisi Konferans Salonu'nda tartışıldı. Samsun Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Kenan Şara, Genel Sekreter Yardımcısı Sefer Arlı, Atakum Belediye Başkanı Metin Burma, Tekkeköy Belediye Başkanı Hayati Tekin, belediye meclis üyeleri, odalar ve sivil toplum kuruluşları katıldı.

TRAMVAY 48 KM OLACAK
Samsun Hafif Raylı Sistem güzergahının Doğu ve Batı olmak üzere uzatılması ile ilgili Samsun Büyükşehir Belediyesinin planlarını açıklayan Samsun Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Kenan Şara, "Hafif Raylı Sistem Hattı 16,5 km. Biz Gar'da çarşamba Havalimanına 21 km. ve 19 Mayıs Üniversitesi'nden Taflan'a 10,5 km. uzatarak mevcut hattın toplamda 48 km. uzunluğunda ulaşarak yolcu taşımacılığı yapmasını öngörüyoruz." dedi.

Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Kenan Şara, öngörülen güzergahların hedefinin raylı sistemi gelecekte geliştirilebilecek şekilde koruyarak yapmak olduğunu ifade ederek, "Fizibilite ekipleri Samsun'un hafif raylı sistem için uygun olduğuna onay verdi. Zaten fizibilite ve master planlarını yapmadan DLH'ya onaylatmadan devlet izin vermiyor." diye konuştu.


HERKES YOLCU TAŞISIN MANTIĞI YANLIŞ

Raylı Sistemin yaklaşık 60 bin yolcu taşıdığını dile getiren Şara, Büyükşehir'in planlarına göre Raylı Sistem'e paralel ulaşımın yapılmayacağını fakat halk otobüsleri ve minibüslerin Raylı Sistem'e paralel olarak taşımacılık yaptığını ve rekabet ettiğini kaydetti.Halkın Hafif Raylı Sisteme alıştığını sözlerine ekleyen Şara, "Büyükşehire yapılan en büyük eleştiri minibüsçüleri mağdur ettiğimiz. 'Herkes yolcu taşısın' mantığı var fakat böyle birşey olamaz. Eğer Raylı Sistem varsa lastik tekerlekli araçlarla taşımacılık yapılmaz. Ulaşım Master Planı'da bunu yasaklıyor." şeklinde konuştu.

MİNİBÜSLER OTOBÜS OLSUN

Kamu kaynaklarını akıllı kullanma açısından buna müsade edemeyeceklerinin altını çizen Kenan Şara, "Minibüsçüler mağdur olmasınlar, şehrimizde tek çatı altında toplu taşıma yapılmasını hedefliyoruz. Şehrimizde 16 tane hat var ve hepsi tek çatı altında toplansın bin küsür tane araç yerine 200 tane araç ile taşımacılık yapılsın. Taşımacılığıda bu işle uğraşan insanlar yapsın. Biz istesekte istemesekte bu olacak. 2007 yılında çıkan engellilerle ilgili toplu ulaşım araçlarına düzenlemeler geldi ve minübüslerin bu düzenlemeden dolayı 2012 yılında yolcu taşımacılığı yapamayacak." dedi.

Raylı Sistem Hattının yeni yapılaşmasının, sanayi bölgesi ve Tekkeköy ilçesinin konumlarının da dikkate alınarak belirlendiğini ifade eden Şara, güzergahta gelecek talepler doğrultusunda değişiklik yapılabileceğini vurguladı. Batı kısmındaki güzergahın üniversite son duraktan karşı şeride geçerek 19 Mayıs Polis Meslek Yüksekokulu'na kadar gideceğini, 19 Mayıs ilçesine kadar olan güzergahın ortak bir çalışma ile değerlendirileceğini belirten Şara, Atakum'da çok kamulaşma imar değişikliği gibi çalışmaların olacağını, şehrin buna hazır olması gerektiğini savundu.

OTOGARI İYİKİ SATTIK

Katılımcıların sorularıyla birlikte açıklamada bulunan Şara, sistemin otogara gitmesi gerektiği yönündeki telkinlere cevap verdi. Şara, "Gelecekte havaalanlarına yoğunluk daha da artacak. Otogardaki yolcu taşımacılığı minimize olacak. Hızlı tren yapılması yönünde çalışmalarda var. Samsun'dan İstanbul'a kadar hızlı tren yapımı öngörülüyor. Vatandaş saatte 250 kilometre hızla giden treni seçecek. Otogar potansiyeli düşecek. Biz iyi ki otogarı sattık, kurtulduk. Şuan satsak dörtte bir fiyatı etmez" dedi.

YÖNETİCİ OLSAM TRAMVAYI ÜNİVERSİTEYE SOKMAM

Raylı sistem yerine metrobüs yapılmasının kısa vadeli çözüm ve maliyet olarak düşük olacağı konusuna açıklık getiren Şara, bu konu da alternatifler arasında olduğunu ama her iki hatla ilgili düzenlemelerin projelerde gelecek için hazır hale getirilmesinin şart olduğunu vurguladı. Raylı sistemin üniversiteye kadar çıkmaması noktasındaki eleştirilere cevap veren Şara, "Raylı sistemin eğim sorunu vardı. Belli bir eğimden sonrasına çıkamıyor. Üniversite dik bir noktada. Üniversite yöneticisi olsam zaten raylı sistemi üniversiteye sokmam. Çünkü lastikli araçları yok eder" diye konuştu.


Kaynak

***Sonuçlanan ve şu an hizmette olan ilk etapa dair haber ve fotoğraflarımıza ise buradan devam edebiliriz


fındık


mehmet yılmaz

Hava alanı işi çok iyi olur.
Eğer proje gerçekleşirse Atakum'dan Tekkeköy'e tek vasıta ile gidilir, ben de arabamla gitmem :)
Ayrıca Gaziantep'teki tramvayı gördük, şok olduk. Almanya'dan 2. el almışlar, bildiğin trene benziyor. Bizimki onun yanında harikulade görünüyor. Rengimiz de olması gereken renk zaten.

beşnumara

Stat yapılana kadar yetişirse süper olur.Büyük yatırım gerçekten de >l<

mehmet yılmaz

Yusuf Ziya Yılmaz'ın 2004 seçimleri öncesindeki bitmiş büyük seçim kozu sahil yolu, vaat edilen ise doğalgaz idi. Tam seçim arefesinde başlanmıştı başlanmıştı doğal gaz çalışmalarına. 2009 seçimlerinin hemen öncesinde ise raylı sistem çalışmaları başlamıştı. Yaklaşık 18 ayda tamamlandı ve hizmete geçti. Muhtemelen 2. etap da 2014 seçimlerinin birkaç ay öncesinde faaliyete geçmiş olur diye düşünüyorum.

Ayberk

16 Km'yi yarım saatte gittiğini düşünürsek her halde Meydan'dan Havaalanına 45 dakikada falan gider. Taflan'dan Havaalanına gidecek olanın vay haline :D Ayrıca sistemin uzaması durumunda zam da gelir muhtemelen.  zzzzz

feveran

herhalde ayberk uzadımı aynı fıyat olmaz nasıl inişde ındrm alıyosun sıstemden bundada ne kadar mesafe gıdersen ındrm alacaksn ama gar olayı ıyı olcak dolmuşlar davayı kazanamdı walla bıktydk dolmuşcuların tavrından raylı ılk ayında faalıyete gectgnde 5 senede satamadgmı o ay sattydm aynı boyle uzrsa zannedersem 2 katı olur

mehmet yılmaz

Alıntı yapılan: Ayberk - 10 December 2011, 13:01:56
16 Km'yi yarım saatte gittiğini düşünürsek her halde Meydan'dan Havaalanına 45 dakikada falan gider. Taflan'dan Havaalanına gidecek olanın vay haline :D Ayrıca sistemin uzaması durumunda zam da gelir muhtemelen.  zzzzz


Atakum'dan otomobille hava limanına 35 dk.da gidebiliyorum zaten. Raylı ile meydana 20 dk. da gidiliyor. 40 dk. da hava limanı sürse -ki durak mesafeleri daha fazla olur  orada, olsun 1 saat. Normal bir süre. Ona göre ayarlarsın kendini. Hava limanı ve yeni stada mutlaka gitmesi lazımdı zaten.

birolkys

Yusuf Ziya Yılmaz'ın 2004 seçimleri öncesindeki bitmiş büyük seçim kozu sahil yolu, vaat edilen ise doğalgaz idi. Tam seçim arefesinde başlanmıştı başlanmıştı doğal gaz çalışmalarına. 2009 seçimlerinin hemen öncesinde ise raylı sistem çalışmaları başlamıştı. Yaklaşık 18 ayda tamamlandı ve hizmete geçti. Muhtemelen 2. etap da 2014 seçimlerinin birkaç ay öncesinde faaliyete geçmiş olur diye düşünüyorum.

Samsuni  kardeşim dediğin doğru  2014 seçimine yusuf ziya nın bir diğer projesi de atakum sahil yolunun karayolları -mado arasında kalan kısmı tamamlayarak yıllardır ucube olarak duran ,hazine arazisine çöken bazı işletmeleri yıkarak  adnan menderes bulvarını  karayollarından başlayarak  yeni yapılan marina ya kadar düzenleyerek hizmete sunmak.Eğer bunu başarabilirse fener plajından marinaya kadar müthiş bir sahilimiz olur.

fanatik samsunsporlu

bunlar yemedi mi samsunsporun paralarını.şimdi bu neyin sevinci.herkes kendine yontuyor.dolmuşçular aç kalırsa kim ödeyecek harçlığını

Ayberk

yeni stada gidecek olması bence de güzel, ama insanları oraya çekebilir mi orası muamma...

lucarelli

Raylı sistem iyidir. Trafik kargaşasını da önler.İnşallah en kısa sürede hizmete girer.

Ajan

II. Etap'ta umarım etrafına duvarla set örme işinden vazgeçerler. Hem yayalar için hemde yağışlı havalarda tramvayın çalışmasını olumsuz yönde etkileyebiliyor

ahmetsefa55

yalnız şöyle bir şey var.benim bildiğim tramway yavaş olduğundan dolayı daha çok şehir içi ulaşımda kullanılır.
böyle taflandan havaalanına kadar olacaksa eğer bu metro olmalıydı.
ama tabi ki işin maddi yönü tramwaya zorluyodur büyükşehiri orası ayrı.
bu da güzel oldu diyebiliriz.